Részletek
Variációk ( hanghiba/képanyag) menü fül alatt az alábbiak közül választhat:
(sz, z, c, s, zs, cs, l, r, ty, gy, ny, k, g, ö, ü, f, v )
Tartalom:
- 1 db alaptábla ( egyik oldal képekkel, másik szóképekkel)
- 25 db színes kép
- 25 db szókép
- 3 db útvonal
- 2 db útvonal ( nyilakkal)
- 12 db mondatcsík
A játék leírása:
E játék sokféle gyakorlási lehetőséget nyújt. A gyerekkel megbeszéljük az alaptáblán lévő képek nevét. Az ismeretlen szavakat megmagyarázzuk. 1. játék: A színes képekre és az alaptáblára van szükség. Megbeszéljük, hogy hány sor/oszlop szerepel az alaptáblán, egy-egy soron/oszlopon belül mennyi kép található. ( sor és oszlop fogalmának elmélyítése). Egy útvonalat teszünk a gyermek elé és megbeszéljük, hogy hány sorból/oszlopból/négyzetből áll. Megkeresi a szürkével jelölt indulási helyet az útvonalon. ( Elmondja, hányadik sor, hányadik négyzetéről indul) Ha ez megvan, az alaptáblán is megkeresi ugyanazt a helyet és indulhat az építés. Az útvonalban lévő képekre, ráteszi a színes megfelelőjét. ( kép-kép egyeztetés) 2. játék: Olvasni tudó gyermekekkel az előzőekben leírtat a szóképekkel is elvégezhetjük. (kép-szókép egyeztetés) 3. játék: Az alaptáblán a szóképek szerepelnek. ( szókép-szókép egyeztetés)
4. játék: Az alaptábla bármelyik oldalán játszhatunk. A gyermek egy nyilakkal jelölt útvonalat kap. Megbeszéljük az irányokat és a kezdési helyet és indulhat a játék. Itt is az útvonal szerint kell színes képeket vagy szóképeket a megfelelő helyre tenni. Természetesen minden játéknál nagyon fontos, hogy a gyermek a helyes ejtést minél többször gyakorolja. 5. játék: IGAZ-HAMIS játék- az óvodás gyermek húz a mondatcsíkok közül egyet, amit a logopédus/szülő felolvas, ezután a gyermek eldönti, hogy az elhangzott állítás a táblán szereplő képek alapján igaz vagy hamis. Ha a mondat hamis volt, el kell úgy mondania, hogy igazzá váljon. Iskolás gyermek esetében a játék ugyanaz, csak nem a logopédus/szülő olvassa el a mondatot, hanem ő maga és a megfelelő helyre teszi ( IGAZ-HAMIS).
Téri tájékozódás fejlesztése, szókincsbővítés, szerialitás fejlesztése, sor és oszlop fogalmának elmélyítése, figyelemfejlesztés, szabálykövetés, olvasási készség fejlesztése, szövegértés fejlesztése, a sokszori ismétlés által az adott hang automatizálása is nagymértékben megvalósul.